עצות טובות לכל פרילנסר, באשר הוא

1559436smallהנה סיכום ממאמר יפה שמצאנו, שמרחיב את הדעת בכל הנוגע לעבודת הפרילנס, ומכיל 10 עצות והצעות שימושיות לעבודה פרקטית ויומיומית:)
הנוסחה: עובדים מרוצים + לקוחות מרוצים = בעל עסק מרוצה.

הכול תלוי בהכנה: חזון
כתבו לעצמכם – מהו השירות אותו תספקו, למי תספקו זאת (מה הקהל היעד) והאם הוא באמת נצרך, ואם כן – למי בדיוק? רצוי תמיד להתבסס על מאמרים ומחקרים בנושא בו אנו עוסקים, זה יעזור להבליט את מה שנדרש ולדעת ממה להימנע.

התמקדות ותכנון ארוך טווח
* שפכו את ליבכם מה שנקרא – מא' ועד ת', צרפו וציינו כל דבר העולה בראשכם, והתחילו למיין את זה לנושאים, תתי נושאים, יתרונות וחסרונות, קשיים ואתגרים שונים.
* זה קריטי לראות את התמונה הגדולה, ולתכנן אותה לפרטי פרטים: תוכנית פעולה שכוללת תכנון לשנים הבאות ובתוכה רעיונות, תהליכים ופתרונות מעשיים.

מה הכי חשוב? סבלנות, התמדה ועבודת צוות
* היו סבלניים, מי שמתמיד – מצליח, גם לטווח הארוך.
* כשעובדים בצוות, זה מדרבן אותנו ומקל על התהליך, כי יש לנו במי להשקיע וכלפי מי למדוד את עצמנו מדי יום.
* כשאחרים חשובים לנו יותר מעצמנו, וכשאנחנו מתמקדים בהצלחה שלהם, גם אנחנו מצליחים… חוק טבע כזה.


1497356

הרחבת מעגלים, תמיכה סביבתית ובקרה עצמית
* פנו לכל מי שאתם מכירים – משפחה, חברים וכו', ושתפו בעסק שלכם, [כי לא כל לקוח שווה לקחת, חשוב לעשות זאת בחכמה] לכן מומלץ תמיד להתחיל מהמעגלים הקרובים, ומשם "לזלוג" לרחוקים יותר. מדובר כאן על תמיכה שהיא מאוד חשובה, לכל אורך הדרך.

להגדיל את קהל היעד ולשתף פעולה עם אחרים
* מתחמי עבודה משותפים כמו WEWORK, קבוצות פייסבוק מקצועיות בהם תתוודעו לאנשים מהתחום והם אליכם.
* אתרי לימוד אינטרנטיים חינמיים או בתשלום ייעודים לתחום שלכם, קורסים קצרים או ארוכים, קבועים או משתנים. 
* סדנאות, הרצאות וכנסים חינמיים/ בתשלום.

חוכמת ההמונים, ובמילים אחרות: רשת האינטרנט
* לדעת לחפש בגוגל, זה כלי נרכש, ולמצוא מה שצריך בגוגל (תלוי ברמת המורכבות כמובן), זה כשרון של ממש.
מדובר במאגר אינסופי של הזדמנויות, לקוחות, שיתופי פעולה בלתי נדלים וכמות ידע עצומה שזמינה בכל עת.


סיכום ב-3 שלבים:

  • שלב הבירור וההכנה
    * כתבו את החזון שלכם, את מטרת העל שלכם, בררו מיהו קהל היעד שלכם ואיך אתם מגיעים אליו.
    * מקדו את עצמכם ובררו מי אתם ומהו המוצר שאתם מציעים, התייעצו עם אנשים בעלי ניסיון, וחכמת חיים.
  • שלב המיתוג והשיווק
    * אחרי ניתוח מעמיק והכנה ראויה (או ב-2 מילים: תוכנית עסקית + תחילת מימוש בפועל עם הסביבה הקרובה),
    צרו לעצמכם כרטיס ביקור, אתר אינטרנט, דף עסקי בפייסבוק, דף נחיתה – או הכול יחד 🙂
  • שלב החיבור והשיתוף
    * אל תשכחו שהכי חשוב לדעת להעריך, לפנק ולפרגן לכל אותם האנשים (חברים, משפחה, מכרים), אלו שנמצאים בצוות שלכם ובהם עליכם להשקיע יותר מהכול, לא מובן מאליו שיש אנשים מסביבכם שתומכים, מגבים ומסייעים לכם בהשגת המטרה ותמיד באים לקראתכם, באמת זכיתם! לכן, ההדדיות כאן פשוט מתבקשת.

מקווים שזה יעזור לכל אחד מאיתנו, להגיע אל היעד, עד לפסגה ובהצלחה רבה.
להלן קישור למאמר המלא:

10 טיפים לפרילנסר המתחיל

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *