
— ריימונד קורצוויל, מתוך “ועידת הנשיא 2009” (ה-22 באוקטובר, 2009)
אפשר לומר באופן ברור שלהיות יזם זה חלום, זה אתגר, בעיני רבים. להקים עסק/ נישה/ מוצר משלך – שהוא ייחודי, ראוי לשימוש, ואהוד ע”י רבים, זה הישג גדול.
“יזמות היא כמו גלישת גלים. ברגע שעולים על הגל הנכון – מגיעים לחוף, חוף מבטחים כשנקודת המוצא נכונה”.
— מקורי
בתחילת חיינו, אנו עוסקים ביזמות גם באופן טבעי. מגלים, חוקרים, יוזמים מהלכים שונים:) עם השנים, עם מגבלות החיים, לרוב אנו פונים לכיוונים שונים, שהם לאו דווקא מה שאנו באמת אוהבים, או מה שאנו רוצים להשקיע בו – למרות ומעל הכול.
להלן תכנית פעולה מאוד כללית, אך חשובה ביותר:
- הגדר מהו החזון שלך, לאן אתה רוצה להגיע.
- הגדר באיזה אופן זה הולך לשמש, המיזם שאותה אתה יוצר
- הגדר מיהם קהלי היעד שלך – מבחינת מין, גילאים, עיסוק, אזור מגורים (זה המינימום)
- הגדר שיטות ודרכי פעולה – איך אתה מתכנן להגיע אליהם?
- הגדר מיהם “המתחרים” / משתפי הפעולה העתידיים שלך?
- ומה חסר לך כדי לבצע את כל הסקרים, הבדיקות האלו?
- איך תשיג את מה שחסר, באמצעות/ בדרך/ בזכות מה/ מי?
- מהן התוצאות והמסקנות כתוצאה מכל הפעולות שנקטת?
*תודה רבה לארגון מעוף (המסייע לעסקים) שההכוונה שלהם מאוד יעילה ושימושית:)
“אם אינך יודע לאן אתה הולך, איך אתה מצפה להגיע לשם?”
— בזיל ס. וולש