אחת לכמה זמן, אנו נתקלים במאמר שממש יכול ללמד על התנהלות נכונה, צורת חשיבה יעילה ואיך באמת להצליח ולעשות טוב, במה שאנו עוסקים. אז הנה סיכום קצר מתוכו:) לינק למאמר המלא: לחצו לקריאה
1. חווית עיצוב מרשימה, נעימה וייחודית
אפשר לבנות הכול, באין סוף אמצעים, וגם לעצב. אבל לעצב יפה, ייחודי, נקי, מותאם אישית ללקוח – זה באמת אתגר, ומוצר ייחודי, שדורש מומחיות רבה. הקפידו תמיד לפרגן למעצב/ת שלכם, ולברר עם הלקוח בדיוק מה שהוא צריך, כדי לעצב לו את המוצר האופטימלי עבורו. מדובר בהשקעה לשנים, שתמיד תתגמל גם את הלקוח וגם אותכם. כמו כן, גם עיצוב המשרד, או עיצוב של כל מוצר שיוצא מידיכם, נלקח בחשבון ע"י הלקוח ובהחלט משפיע על החלטתו לכאן או לכאן. מסקנה: עיצוב זה המלך:)
2. תוכן רלוונטי, קצר ולעניין
לקוח מגיע עם שאלות, עם חסרונות, עם בקשות. תנו לו את התשובות, הפתרונות, המילויים המדויקים. בצורה קצרה, עניינית, שתסייע לו בהגשת מטרותיו ואם אפשר, בעזרת הומור – הרי זה משובח:) בין אם זה בזמן שהם יושבים במשרדכם, תנו להם משהו טוב, מועיל באמת לקרוא. (ויש לנו כמה רעיונות…. שתכף נעלה לכאן).
ובין אם זה בהתכתבויות מיילים ביניכם, או חילופי מסמכים שונים, או בשיחות טלפון, וגם בקישורים רלוונטים שאתם שולחים להם תוך כדי ההתקשרות העסקית.
3. אמצעים טכנולוגיים, שנוחים ושימושיים
להיות מעולים ומועילים במה שאנו עושים, מגיע יחד עם עבודה קשה, השקעה רבה ועדכון תמידיים בהתפתחות השוק העסקי בו אנו נמצאים, החלל המשותף הזה שכולנו חולקים. תמיד כדאי להיות בחזית הטכנולוגיה, וזה לא תמיד דורש משאבים רבים, אלא פשוט התנהלות חכמה ויעילה, ואנשי צוות שעובדים יחד איתך ועוזרים לך לשפר את המוצר/ים שאתה מייצר.
4. חיבור מתמיד עם עובדים, לקוחות וספקים
יחס אישי, חיבור מהיר לאינטרנט, מענה מהיר על שאלות ובקשות, ורצון אמיתי לשמח את הלקוח – אלו מרכיבים להצלחת הקשר. לכן, לשמור על קשר קבוע וטוב, עם לקוחות וספקים, ותמיד להתעניין, להתעדכן ולפרגן – זהו עיקרון מפתח. על מנת שבאמת נצמח ונגדל כעסק, מדובר בקלף מנצח. גם עם אנשים שעובדים איתנו, בין אם קבועים או מתחלפים, שכירים או פרילנסרים, היחס שלנו אליהם – זה המדד שלנו להצלחה. לכן זה קריטי לדעת איך להתייחס יפה, ממש כמו שהיינו רוצים שיתייחסו אלינו.
5. לא להסס להקשיב ללקוחות, תמיד
לדעת לקבל ביקורת, יותר חשוב מלדעת איך לקבל מחמאות. טפסים, משובים, שאלונים – השתמשו בכל אמצעי כדי להבטיח שהלקוחות שלכם תמיד ירגישו בנוח לשתף אותכם בתחושותיהם, הטובות והפחות טובות, גם כדי לשפר את עצמכם ואת עסקכם וגם כדי באמת להיות אנשי עסקים מוצלחים, שלא מפחדים להשתפר וללמוד. הקשבה היא כלי מצוין שמשפר את תחושת האמינות כלפי העסק, ונותן ביטחון ללקוחות שלכם, אין חשוב מזה.
6. תנאים טובים = עובדים שמחים, עבודה אפקטיבית ושביעות רצון כללית
לפרגן לעובדים, הן מבחינת שכר, הן מבחינת תנאים – זהו קריטי, הרבה לפני שמגיעים לשלב חווית השירות ללקוח. כי חווית השירות כמו בכל בית, מתחילה מהבית. לכן, לספק תשתית נוחה, אוכל טעים, תנאי רווחה הוגנים, צ'ופרים על עבודה טובה לשיפור המוטיבציה ופרגון תמידי על כל המשימות שהעובדים מבצעים בהצלחה, זה א'-ב' של כל עסק, בפרט עסק קטן. זו הדרך להצלחה.
7. ייחודית וחדשנות, שאין להן תחליף
כמו בכל משחק, תמיד מגיעים לפלונטר, וחוצים אותו – ביחד. שבו יחד עם הצוות וחשבו, מה יסייע לכם להפוך להיות עסק-על, צוות-על, מהם הדברים שישפרו אותכם מעבר לכל דימיון, ויעזרו לכם להשיג את מבוקשכם ולהגיע ליעד המיוחל? עשו סדנה, התייעצו זה עם זה, שוחחו על דברים לשיפור ושימור, וראו במה אפשר להתייעל, לחדש, ולשנות – כדי להיות עוד יותר טובים, כל יום ויום.
בעודנו עוברים על כל אלו עם עצמנו, מתלבטים ושואלים את עצמנו –
במה להתחיל, איך להמשיך, כדאי לרשום את כל הטיפים האלו בצד, ולהתחיל לממש, ביחד.