מחקר: הרגלי צריכה ברשתות החברתיות

להלן 2 מחקרים המציגים נתונים מרתקים בנושא רשתות חברתיות, לסיכום שנת 2015 (ואוטוטו נעשה גם את 2016 וכן הלאה). אנו משתמשים וצורכים מידע ברשתות החברתיות, מכל הבחינות, וזמן רב מדי יום. חשוב שנדע לתעל זאת, לקחת זאת בחשבון, להשתמש בזה כראוי ובצורה נבונה.

"זמן הוא ההון היחיד שיש לאדם, והדבר היחיד שהאדם אינו יכול להרשות לעצמו לאבד".
— תומאס אדיסון

ijmaki / Pixabay
ijmaki / Pixabay

לחצו לקריאת המאמר המקורי – המתמקד בעיקר בנתוני הצריכה בישראל.

הנה קצת מידע על המשתמשים ברחבי העולם, מתוך המחקר:

  1. כמעט 2 מיליארד אנשים שמשתמשים בפייסבוק (חודשית),
    מתוכם – מעל למיליארד משתמשים מדי יום,
    מתוכם – 50 מיליון מנהלים עסקים קטנים ומשתמשים בדפי הפייסבוק לצורכי קידום ושיווק.
  2. בנוסף, מס' המשתמשים בצ'ט של פייסבוק הוא כ-800 מיליון.
  3. בוואטסאפ – מס' המשתמשים החודשיים הגיע כעת למיליארד.
  4. באינסטגרם – 400 מיליון.

הידעתם? להלן נתונים ממחקר נוסף, הפעם בנושא צריכה בסלולר:
(לחצו לקריאת המחקר המלא)

"פייסבק מפעיל את אזורי המוח הזהים לאלו המופעלים בעת שימוש בקוקאין. סריקות המוח חשפו שהצורך בבדיקת עדכונים וסטטוס בבחשבון הפייסבוק שלנו, מפעילים את אותם האזורים במוח שמופעלים בעת שימוש בקוקאין. האנשים שהשתתפו בניסוי, נתבקשו למלא שאלון ע"י התמכרותם לרשתות החברתיות, לפני שנתבקשו ללחוץ על כפתורים כשדימויים ותמונות מסוימות מופיעות על המסך. בלמידת הפעילות המוחית שלהם, החוקרים מצאו שמי שלחץ על הכפתור במהירות לאחר צפייה בתמונות הקשורות לפייסבוק, קיבל ציון גבוה יותר במבחן ההתמכרות".

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.