לדעת איך לפרסם, זאת אומנות

לדעת איך לפרסם, זאת אומנות

פרסום מוצלח נמדד לפי מידת ההשקעה, עבודת הצוות שלנו והקשר בינינו, הדביקות במטרה, הכיוון שבחרנו. להלן הסבר על שלבי ההכנה, המימוש והאמצעים העומדים לרשותנו כיום.

Better safe than sorry

לדעת איך לפרסם, זאת אומנות

  • "סוף מעשה במחשבה תחילה" – אז במה יכול להועיל המוצר שלי, למי הוא עשוי להועיל ומהם השימושיים העיקריים שלו?
  • מהי הייחודיות שלו? מהן הנקודות לשיפור ולשימור, ומה נדרש כדי לממש זאת? יש לבנות את התהליך בשלבים ולפי סדר עדיפויות, עם יעדים ברורים, תוך שמירת מקום לשינויים.
  • כל שאלה כזו, היא נכס. ואת התשובות כדאי שלא רק אתם תענו כבעלי עסק או כחברי צוות, אלא לברר עם הלקוחות שלכם, זה הכי חשוב והכי מועיל. לכן הקשיבו היטב לתשובותיהם, ותמצאו בהן פתרונות רבים עבורכם.

"פרסום אינו תנועה פתאומית, או שורה של תנועות פתאומיות, אלא מאמץ ממושך".
— ג'ון וונאמייקר

״טוב שם טוב, משמן טוב״

את זה אמר קהלת, איש חכם כידוע. לכן מאוד חשוב כשאנו משוחחים עם לקוחות או ספקים, כשאנו יוצרים קשרים ושיתופי פעולה, כשאנו מביעים את עצמנו ברשת, או בכל מקום אחר – חשוב שתמיד נשים את עצמנו בנעליים של הזולת, של מי שאנו מדברים איתו, ונחשוב טוב טוב לפני שאנחנו מתחייבים, שכן המילה שלנו, היא מילה. וכשאנו כנים, ועומדים במה שהתחייבנו, זה מאוד מרשים ומאוד יעיל, כדי לשמור על מערכות יחסים תקינות וטובות עם הסביבה שלנו.

"באמצעות יצירה ופרסום של תוכן מצוין שהוא מחנך, משכיל, מעניק השראה ומבדר, אנשי שיווק יכולים להתחיל לבנות מערכות יחסים עם לקוחות פוטנציאליים בשלב מוקדם בתהליך הרכישה".
— ג'ונת'ן ליסטר (סמנכ"ל מכירות ופרסום בלינקדאין)

אמנות הפרסום

  • זה ידוע שלבנות מוצר איכותי זה מאתגר, אך לא פחות מהפרסום הממוקד, שמתבקש על מנת שהמוצר יוכל לתפוס תאוצה וימצא חן בעיני המשתמשים.
  • זו אכן אמנות, שמורכבת מתוכן שיווקי מוצלח ויעיל, גישה חכמה ועדכנית לחיים, הבנה של מצב השוק וקהל היעד… ובעיקר מאנשים בעלי חזון ומוכנות לקחת סיכונים, עם אינטואיציה טובה, מוטיבציה פנימית, כושר התמדה, רצון גדול ורעב אמיתי להצלחה.

דרכי שיווק – השמיים הם הגבול

  • ברשת האינטרנט, שיווק דיגיטלי בא לידי ביטוי בצורות רבות, כגון:
    *קידום ממומן (בפייסבוק – קמפיינים ודפים עסקיים, מודעות גוגל ועוד).
    *קידום אורגני המכוון בעיקר למנועי חיפוש (לפי מילות מפתח, ביטויים שונים, מיקום גבוה ועוד).
  • פעילות ניכרת ברשתות החברתיות (למשל באינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, גוגל+, לינקדין, יוטיוב, פינטרסט).
  • קמפיין רשתי ממוקד קהלי יעד, שמופיע בשלטי חוצות, מודעות שונות (זה כבר תלוי בתקציב ובצורך) ועוד.
  • מפגשים פיזיים או וירטואליים כגון הדרכות, הרצאות, ימים פתוחים ועוד – מאוד מועילים בבניית מותג.
  • בפוסט הבא נשתף איך להציג זאת בצורה נכונה, גם בזירה הביתית שלנו. ועד אז…

לסיכום:

  • בשוק הישראלי הדינמי, הפרסום הכי טוב הוא מפה לאוזן. זה דבר ידוע, מכיוון שכשאתה מגיע לבעל מקצוע דרך המלצה של מכר, זה מרגיש באיכות שונה לגמרי ובדרך כלל ההתחלה היא ברגל ימין. זה בונוס גדול שאפשר להמליץ ולשתף פעולה, בתקווה לשביעות רצון כללית.
  • יש גם אלטרנטיבות שלעתים הכרחיות, כמו קמפיינים שונים ותהליך עבודה של שנים לעתים, שמוביל ליצירת דעת קהל חיובית ומסרים איכותיים, שמייצגים את החברה נאמנה ומביאים תוצאות חיוביות.
  • כדי להבטיח שתהליך העבודה יהיה פרודוקטיבי וניתן למדידה, עלינו להיות בעלי חזון ממוקד ככל הניתן, עם תכנית עבודה ולו"ז מפורט, כך שתהיה לנו הבנה שמתחדשת תדיר, איפה הכי כדאי להשקיע.
  • יש דברים שרק עם הזמן נגלה, תוך כדי עשייה ויש דברים שכדאי ואפשר לדעת ולהכין מראש.
  • ההכנה היא הכול – לכן על מנת לפרסם את עצמנו נכון, חשוב מאוד לעשות הכנה ולבדוק, מה אנחנו מציעים, לאן אנו שואפים להגיע, איך אנחנו רוצים לפרסם את עצמנו, ובשביל זה, חובה להתחיל לשאול שאלות, בלי להתבייש או להתעצל 🙂

והכי חשוב, זה להשקיע בעבודת צוות איכותית, בחיבור ובקשרים טובים בינינו – כי בזה תלויה הצלחתנו.

שיהיה לנו בהצלחה,
רק ביחד.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.